piątek, 30 listopada 2012

Jeaniene Frost "Jedną nogą w grobie"




Jak ja się bałam sięgnąć do tej części... Ile filmów i książek przerobiłam, w których pierwsza część mnie urzekła, a druga niestety już tak ciekawa się nie okazała. Dla przykładu "Dr House", każda kolejna jego seria była wymuszona, a już przy ósmej to producentom zabrakło chorób na wymyślenie i zaciekawienie widza. A saga "Zmierzch" nie okazała się wcale lepsza. Przy jednej z części nawet usnęłam w kinie....

Ta książka mnie jednak zaskoczyła...

Akcja nadal utrzymuje swoje szybkie tempo, czasami aż zaskakujące i strasznie zwrotne. Czasami sama nie mogłam nadążyć za autorką. Może dlatego, że skupiła ją ona w tej części na głównej bohaterce, dzięki czemu mamy możliwość zapoznania się bardziej z jej otoczeniem, i postaciami wokół niej samej. Poznajemy jej najbliższych podwładnych i relacje jakie ją z nimi łączą.

 Dla tych którzy nie przeczytali części pierwszej, to informuję iż Cat przyjęła propozycje pracy w tajnej jednostce departamentu bezpieczeństwa narodowego, robiąc jako przynęta i haczyk na istoty nadprzyrodzone.  Dostała swój oddział który sama wyszkoliła i sama nimi dowodziła. To oni stali się dla niej prawdziwymi przyjaciółmi, którzy w pewnym momencie będą ryzykować dla niej własne życie.

Najbardziej jednak tragiczną jej decyzją, kończącą pierwszą część było opuszczenie  Bonsa na cztery długie lata. Cztery długie i do tego samotne lata, po których okazuje się że to ona sama została zwierzyną. Powrót jej ukochanego wampira ze słowami "szukałem cię od dnia, kiedy odeszłaś" pozwolił autorce na przedstawienie bardzo rozbudowanych wątków mocno erotycznych. "Wiesz jaka jesteś piękna? Absolutnie zachwycająca. Zamierzam spędzić wiele godzin na odnawianiu znajomości moich ust z twoim ciałem, i już nie mogę się doczekać, żeby sprawdzić, czy smakujesz tak dobrze, jak pamiętam". Dodajmy do tego zabawne dialogi, w których autorka porusza problem zaufania i zazdrości "on mi wybaczył, że go zostawiłam i ukrywałam się przed nim przez tyle lat, więc możesz się założyć o swoją cipę zużytą przez grupowe orgie, że ja wybaczę mu to jedno lizanie" a dostaniemy powieść zdecydowanie dla kobiet dorosłych.

W części tej podoba mi się dawkowanie informacji, przez co autorka nie popada w pewien schemat sytuacyjny i zaskakuje nas- swoich czytelników. Naszpikowana humorem, akcją i ciekawą fabuła sprawia że bardzo miło się ją czyta, a wręcz czasami wywołuje niekontrolowane ataki śmiechu, bądź rumieńce na twarzy. Przedstawienie historii oczami naszej głównej bohaterki pozwala nam ją poznać bardziej dogłębnie, przez co bardziej angażujemy się w jej kolejne perypetie i problemy.

Tak jak pierwsza część ta również wciągnęła mnie bez reszty. Zapewne dzięki lekkiemu i przyjemnemu stylowi autorki udało mi się ją pochłonąć w ciągu jednego dnia. Polecam zdecydowanie, jeżeli lubicie paranormalne romanse dla kobiet. Poprzeczka którą postawiłam po przeczytaniu pierwszej części została utrzymana i już nie mogę się doczekać do zapoznania się z trzecią częścią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz