niedziela, 24 sierpnia 2014

Siedem Grzechów Głównych_ PYCHA Robin Wasserman

Trzecia już część przygód nastolatek z małego amerykańskiego miasteczka. Czy coś mnie zdziwiło, zaskoczyło lub urzekło? Odpowiedź jest prosta i nieskomplikowana. NIE. Akcja toczy się oczywiście dalej, wszyscy pogłębiają się w swych intrygach. Nie pojawiło się nic, czego przewidzieć nie można by było.

W każdej książce poszukuję jakiegoś zalążka moralności i dobra. W tej nie znalazłam nikogo, kogo mogłabym polecić za wzór do naśladowania. Do tej pory była to nijaka Beth, ale zakończenie tej części sugeruje otwarcie że to się zmieni. A pokorna Beth pokaże swoje pazurki. W sumie to nawet dobrze, bo ile można pozwalać, aby cię deptano i kopano. Ze względu na ten wątek sięgnę do kolejnej części, o ile koleżanka mi pożyczy. Sama nie wydam na nią pieniędzy, gdyż nie jest ona ich warta. A mojej młodszej koleżance przypadła ta seria do gustu.

Osobiście muszę przyznać, że lekko wciągnęła mnie ta historia. Jak już zaczynałam czytać kolejną część to strony szybko mi zlatywały. Z tą było podobnie. Prosty język, duża czcionka i nie za duża objętość oraz przede wszystkim  nie rozwlekła historia sprawiły że czas zleciał mi bardzo szybko. Akcja jest dość dynamiczna, do tego zabawne dialogi sprawiły że choć historia jest przewidywalna nie odłożyłam jej na bok i właśnie jestem po trzecim tomie.

Nie będę wam opisywać bohaterów, gdyż w tym tomie nic się nie zmieniło. Żadnego nie dopadły wyrzuty sumienia, więc jak ktoś czytał wcześniejsze tomy, to może się spodziewać intryg i kłamstw. Jeżeli ktoś jeszcze nie zaczął czytać to proponuję nie zaczynać. Jest wiele ciekawszych książek do poczytania. Oczywiście nastolatkom powinna ona przypaść do gustu, ale osobom dojrzalszym na pewno nie. Według mnie takich książek w ogóle nie należy polecać. 

Już drugi raz przyłapałam się na tym, że opis z tyłu okładki nie do końca odpowiadał zawartości. Miranda w żaden sposób nie zmieniła wyglądu, jak sugeruje opis. A Kane i Harper w żaden sposób nie wymarzą sekretów przeszłości, gdyż nie da się cofnąć czasu. A sami zainteresowani nie chcą cofać niczego, co dotyczy ich życia wcześniej. 

Ta seria ma swoje plusy i minusy. Jeden fragment jest lepszy inny gorszy. Ciężko ją jednoznacznie ocenić. Dla mnie jest taka sobie. Przypomina po części serial, w którym to jeden odcinek jest gorszy inny lepszy. Zastanawiam się czy nie oceniłam Kai i jej charakteru zbyt pochopnie. Bo w tym tomie okazało się, że w dużej mierze za jej charakter odpowiadają jej rodzice i sposób w jaki ją wychowali.  Zastanawiające jest to co jeszcze wyjdzie w kolejnych tomach. 

Nie będę was zanudzać dłużej swoimi wywodami. Jak macie ochotę tą ją przeczytajcie, jak nie to też wiele nie stracicie. Poniżej jeszcze tylko linki do kilku młodzieżowych pozycji (chyba trochę lepszych niż ta seria). Do zobaczenia następnym razem.

3. Lauren Kate, cykl "Upadli"
4. Josephine Angelini, cykl "Spętani przez Bogów"
5. P O L E C A N E K O B I E T O M : P. C. Cast "Powrót bogini tom I i II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz