sobota, 2 kwietnia 2016

"W objęciach lodu" Nalini Singh

Paczka z nowymi książkami ze sklepu jeszcze do mnie nie dotarła więc musicie mi wybaczyć ale dziś również jedna ze starszych pozycji. Autorka ta doskonale się sprawdza w romansach paranormal, takim właśnie jak ten. Swoją premierę wydawniczą w naszym kraju miała ona w 2012 roku, a u mnie leżała na półce przeszło dwa lata zanim do niej zajrzałam. Więc w sumie to chyba już najwyższy czas.

Moje pierwsze doświadczenia czytelnicze, poza szkolne dotyczyły harleqinów, które czytałam u cioci. Później były wszelkiego rodzaju historie o wampirach, zmiennokształtnych i różnych demonach. Dlatego też miło mi było wrócić do tej tematyki. Czytałam wcześniejsze części tej książki, więc mniej więcej pamiętałam o czym ona jest. Wykreowany świat przez autorkę nie da tak łatwo o sobie zapomnieć, zważywszy że czytałam o nim co najmniej 4  lata temu. To już o czymś świadczy....

Książka ta jest ciekawie napisana, więc bez problemu pochłania się stronę za stroną. Jeszcze jak ktoś lubi fantastykę z dużym wątkiem miłosnym w tle to ta pozycja jest zdecydowanie dla niego. Oczywiście nie sądzę, że spodoba się ona starszym czytelnikom. Polecałabym ją raczej młodzieży, oczywiście w szczególności dziewczynom. Przystojny, uwodzicielski i pozbyły emocji Psi wraz z czarującą i pragnącą dotyku wilczycą zabiorą nas w świat nie realny, ale jakże uniwersalny.

Każde państwo, każdy kraj podzielony jest na regiony, wyznania lub światopogląd. Różni ludzie, różne poglądy i przede wszystkim różne uczucia kształtują każdego z nas z osobna i wpływają na nasze postrzeganie rzeczywistości. Podobnie jest również w tej książce, w której znajdziemy tak wiele charakterów. Różne grupy społeczne dążą do władzy, która jest wykładnikiem potęgi. Nie mają skrupułów w zabijaniu się nawzajem. Członkowie własnego stada porywają i sprzedają swoich pobratymców za trochę narkotyku.

W tym świecie znalazło się dwoje dość przeciwstawnych charakterów, których ciągnie do siebie niewidzialna więź. Brenna oswobodzona z rąk porywacza, który wykonywał na niej różne doświadczenia ma problemy z odnalezieniem się w ówczesnym społeczeństwie. Jej stare życie przestało istnieć, a w tym obecnym nie daje sobie rady. Gdy pojawia się pierwsza ofiara, w jej głowie zaczynają pojawiać się dziwne wizje. Natomiast Judd jako były oficer elitarnych jednostek Rady, a teraz uciekinier tymczasowo zamieszkały na terenie wilków jest najbardziej bezlitosnym, zimnym i niebezpiecznym zabójcą. Tych dwoje ciągnie do siebie, ale bardzo ciężko jest pogodzić uczuciową naturę zmiennokształtnej z nieludzkim zimnem jego osobowości. Po drodze dochodzi do jeszcze wielu ciekawych sytuacji. Ale nie będę jej wam przecież opowiadać.

Przypuszczam że obecnie całą serię można dostać w outletach za bardzo okazyjną cenę, a powinna się wielu osobom spodobać. Książka ma nam umilać czas, rozluźniać lub bawić w zależności w jakim humorze jesteśmy.  Ta jest na pewno ciekawa. Są sytuacje komiczne, trzymające w napięciu lub po prostu wzruszające. Wszystkiego tu jest po trochu. Świat jest ciekawy więc czego chcieć więcej. Dla mnie osobiście zasłużyła na sześć mocnych siedem punktów i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wam miłej lektury...

PS. Dotarła do mnie paczka z nowościami, więc następny post już będzie o bardziej aktualnej pozycji.

1.  P O L E C A N E K O B I E T O M : BISHOP ANNE "Pisane szkarłatem"
3.  Anne Bishop, seria "Czarne Kamienie"
5.  P O L E C A N E K O B I E T O M : CIEMNOŚĆ po północy Lara Adrian
7.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Pierwszy Dotyk Ognia" Jeaniene Frost
8.  Jeaniene Frost seria 'Nocna Łowczyni"
9.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wampir pozna Panią" Lynsay Sands
11.P O L E C A N E K O B I E T O M : PRAGNIENIE WYZWOLONE Larissa Ione

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz