czwartek, 7 lutego 2013

"Mistrz" Katarzyna Michalak

Nie przepadam za polskimi filmami, a już tym bardziej za tymi, które powstały na podstawie polskich książek. Podobne odczucia mam również w stosunku do naszej rodowej literatury. Konkretnych powodów nie mam, po prostu ich unikam. Dla mnie Katarzyna Michalak jest zupełnie nieznaną osobą, a tematyka jej książek tym bardziej. Ta była dla mnie totalną niewiadomą. Dostałam ją w prezencie i długo leżała, nim do niej sięgnęłam. I uwierzcie jestem zdecydowanie na tak.

Wartka, zaskakująca fabuła, która trzyma do końca w napięciu.  Humor i miłość, zdrada i nienawiść, tak wiele zawartych w niej jest emocji. Urzekło mnie połączenie sensacji, kryminału i erotyki w jednym. Poszczególne gatunki płynnie się między sobą przewijają i tworzą niesamowitą całość, od której nie mogłam się oderwać. Gdyby nie późna godzina nocna, i konieczność rannego wstania, przeczytałabym ją w jednym ciągu. A uwierzcie dawno, żadna książka tak mnie nie zafascynowała....

Może najpierw troszeczkę o treści... Sonia, główna bohaterka, jest młodą, samotną dziewczyną, która pewnego dnia znalazła się w niewłaściwym miejscu, o niewłaściwej porze.. Będąc świadkiem samobójstwa mężczyzny- kuriera w warszawskim tunelu, zostaje uprowadzona przez nieznanych sobie gości. Raul, przywódca bandytów postanawia zabrać ją do swej posiadłości by tam spokojnie ją przesłuchać. Więzieniem Sonii okazuje się apartament królewski w prywatnej willi Raula na Cyprze. Traktowana prawie jak księżniczka, a nie więzień, z każdym dniem oddaje kawałek serca swemu porywaczowi. Każdego dnia również zmaga się z przeczuciem, iż jest to jej ostatni dzień życia. 

Natomiast Raul de Luca, pośrednik mafijny, który jest w trakcie sfinalizowania największego przekrętu narkotykowego, walczy nie tylko z emocjami, ale również z tajemniczym szpiegiem. Z początku podejrzewa Sonię, jednak gdy przekonuje się o jej niewinności do głosu dochodzi serce.  Jako odzwierciedlenie ideału mężczyzny, może mieć każdą kobietę, ale jak to w bajce bywa wybiera tą najbardziej niewinną, żeby nie rzec nieodpowiednią. Bardzo długo nie odzwierciedla uczuć dziewczyny, a co więcej nasyła na nią swego najlepszego przyjaciela.  Dalszych losów tej dwójki nie będę wam opowiadać, ale możecie wierzyć że nie jest to kolorowe i sielankowe życie przepełnione hibiskusami...

To jednak nie wszyscy bohaterowie, którzy są warci zapamiętania i przede wszystkim wspomnienia. W tym samym czasie co Sonia, w posiadłości Raula pojawia się tajemnicza Andżelika, dziewczyna Vincenta (brata Raula) , która jest stu procentowym przeciwieństwem naszej głównej bohaterki. A sceny erotyczne w większości przypadków opisywane są w kontekście właśnie Andżeliki i Vincenta.

Ostatnią postacią o której chciałam wspomnieć jest lekarz Paweł, najlepszy przyjaciel gospodarza. razem prowadzą interesy i to on jest jego prawą ręką.

Nie będę opisywała wam całej książki, gdyż czytanie straci zupełnie urok. Na okładce jest stwierdzenie : powieść, która rozbudza zmysły i to naprawdę prawda. Gdzieś czytałam, iż ma ona być polskim odpowiednikiem dla Christiana Greya, ale uwierzcie mi że to nie prawda. Ta książka jest o niebo lepsza, nawet nie ma co jej porównywać. Warto, jeszcze raz podkreślam warto przeczytać. W skali od jednego do dziesięciu daję jej zasłużone dziesięć punktów.

To powieść która znajdzie wielu czytelników, akcja, sensacja, romans, i erotyka w jednym. Choć sceny nie są tak wulgarne, to mimo wszystko język autorki jest dość dosadny, więc zdecydowanie to książka dla dorosłych. Jeżeli miałabym się pokusić o skategoryzowanie wiekowe czytelników to myślę że od 18 do 50 lat. Naprawdę każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

A ja ze swojej strony jestem ciekawa tej serii z tulipanem, które wprowadziło wydawnictwo Filia, i na pewno sięgnę po drugą pozycję "Szkoła żon". Zobaczymy, może przekonam się do polskich pisarzy.

Zapomniałam dodać najważniejszego o powyższej książce.... Zakończenie, jest według mnie niesprawiedliwe, i strasznie mnie zawiodło. Nie powiem wam jak się kończy, ale kto po nią sięgnie do ostatniej strony będzie trzymany w napięciu.

Polecam i miłego czytania życzę. ....

Poniżej polecam książki o podobnej tematyce:
1.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Zakręty Losu" Agnieszka Lingas - Łoniewska
2.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Zakręty Losu. Braterstwo Krwi" Agnieszka Lingas - Łoniewska

6 komentarzy:

  1. Właśnie jestem po przeczytaniu tej książki, połknęłam ją w jedną noc i jestem zachwycona, ubolewam również nad tym zakończeniem, wprost nie mogę tego przeżyć... Szukam kolejnych pozycji tego typu, bo się zatraciłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie trzyma w napięciu Jezioro Pokus lub Tajemnica włoska, aczkolwiek te dwie pozycje nie są polskiego autorstwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam książki Agnieszki Lingas Łoniewskiej:
    1. Zakręty losu
    2. Zakręty losu. Braterstwo krwi
    3. Zakręty losu. Historia Lukasa
    4. Szósty
    5. W zapomnieniu
    6. Bez przebaczenia
    Przeczytałam wszystkie. Gorąco polecam - są cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam pierwszą część "Zakręty losu" i zamierzam do niej sięgnąć. Wrażeniami na pewno się podzielę

      Usuń
  4. Polecam przeczytać tę... tfu... książkę raz jeszcze, a potem swoją recenzję i zastanowić, czy słowa w niej zawarte mają odzwierciedlenie w tym słabym płodzie polskiej literatury, jaką jest tFUrczość Michalak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi bardzo że ci się nie podobała książka i moja opinia. Nie zamierzam przepraszać, gdyż ja byłam zadowolona po jej lekturze, przynajmniej części pierwszej. Czytałam i gorsze i lepsze.
      PS Szkoda że nie podpisujesz się imieniem i nazwiskiem

      Usuń