wtorek, 7 kwietnia 2015

"DRIVEN" Napędzani Pożądaniem K. Bromberg

Po przeczytaniu pierwszej części miałam mieszane odczucia co do tej serii. Już tyle podobnych pozycji przetoczyło się przez moje ręce, że w tym temacie ciężko mnie zaskoczyć. Z pierwszą częścią właśnie tak było. Poprawnie napisana, tematyka przekopiowana i to tak w skrócie. Sięgnęłam po drugą część z czystej ciekawości. Nie spodziewałam się jakiś wielkich rewelacji, a muszę przyznać, że miło mnie ona zaskoczyła.

Przede wszystkim w treść wpleciona jest narracja z punktu widzenia Coltona, dzięki czemu poznajemy go coraz bardziej i przede wszystkim rozumiemy pewne jego zachowania. Muszę przyznać, że momentami byłam wstrząśnięta jego powrotami do przeszłości. Nie ma chyba straszliwszej rzeczy niż maltretowanie dziecka. Nikt przy tym ne powinien przejść obojętnie. A autorka dość obrazowo i realistycznie przedstawia jego wspomnienia, dzięki czemu spojrzałam na niego zupełnie innymi oczami. Rozumiem jego zachowania i zmiany humorów. A jego cała wyliczanka "Spiderman. Batman. Superman. Ironman." jak i każda ta postać z osobna kojarzyć mi się będzie już tylko z Coltonem.

Ta część przepełniona jest takimi pokładami uczuć i emocji, że aż trudno w to uwierzyć. Główni bohaterowie na przemian kłócą się, robią sobie na złość i uprawiają seks. Nie jest to jednak tak przewidywalne, jak w innych książkach, może poza zakończeniem, które sobie wyobrażałam. Tutaj to ze sobą współgra i całość jest do pochłonięcia.

Jakoś nie przemawia do mnie zupełnie Rylee, która mimo że ma swój charakterek i pewność siebie, do tego nie można powiedzieć, że jest uległa to nadal coś mi w niej nie pasuje. A może to doświadczenia Coltona są bardziej interesujące, ciężko to określić, ale zdecydowanie jestem za tym męskim bohaterem.

Książka ta poza dość ciężkim tematem zawiera też wiele elementów humorystycznych, szczególnie dialogi Rylee i jej koleżanki, które momentami rozładowują napięcie. Więc jako całość jest to pozycja dość ciekawa, warta przeczytania. Od samego początku do końca książki między bohaterami trwa walka na uczucia.

Gdybym miała dać ocenę punktową, to przyznałabym jej mocnych osiem punktów, gdyż czas spędzony przy niej nie był na pewno stracony. Natomiast pod kątem odbiorców to będzie to kilka grup, do których zaliczyć mogę przede wszystkim kobiety, począwszy od osiemnastu do kilkudziesięciu lat. Na upartego mężczyźni też coś w niej znajdą, o ile się na nią otworzą.

Nie chce opisywać wam całej historii, gdyż mogę ją wam śmiało polecić do przeczytania i nie chciałabym zdradzać zbyt wielu szczegółów. Poniżej tylko kilka linków do podobnych pozycji i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wam miłej lektury.


5 komentarzy:

  1. Muszę się z tobą zgodzić mocne 8 to odpowiednia punktacja. Ta książka zakończyła się tak niespodziewanie, że teraz poluje na Tom 3 czytałam tylko prolog na pdf znalezionym i muszę powiedzieć, że zaczyna się też super jak rozmawia z tym małym chłopcem. Jak nie znajdę tej książki w żadnej księgarni to zamówię przez internet.
    Trochę mnie wkurzało jak główni bohaterzy zwodzili się przez pół książki, ale to miła odmiana, bo w końcu chociaż Rylee jedna z niewielu bohaterek poszła na to stwierdzenie ,, jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie" i tam trochę poflirtowała z tym gościem przy barze. Szkoda, że tak szybko się pogodzili, ale dobrze było się chociaż trochę więcej dowiedzieć o tej mrocznej przeszłości Drivena. Pozdrawiam :) i już nie mogę doczekać się, aż polecisz jakoś nową nam książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo za tak miłe słowa. Trzeci tom dopiero będzie w empiku pod koniec maja, więc trochę będzie trzeba na niego poczekać.

    Obecnie zaczęłam czytać "Zaplątani" Emmy Chase i to ona będzie następną ocenianą pozycją przez mnie.

    zapraszam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale może jednak kiedyś po nią sięgnę :)
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja aktualnie sięgnęłam po książkę ,,Angelfall" Susan Ee z cyklu ,,Opowieści Penryn o końcu świata". Boże mogłabym napisać pieśń pochwalną dla tej książki. Zwykle umiem przewidywać co będzie dalej, ale ta książka tak mnie zaskoczyła że naprawdę. Czytam sobie i myślę aha porwali jej siostrę ten się opiera, ale w końcu jej pomoże i znajdą tą siostrę uratują i się w sobie zabujają. Doczytuje książkę i sobie myślę ,,oo tego to bym w życiu nie przewidziała", przeczytałam tom drugi byłam tak samo pod wrażeniem. Za cholerę do końca nigdy nie da się jej przewidzieć, tom drugi OMG też obłędny. Tak tak się akcja dramatycznie w jednej chwili zmienia że naprawdę. Polecam ci naprawdę. Niestety nie mogłam nigdzie dopaść książki czytałam ebooka na tablecie, ale warto było dla tej książki. Przeczytałam te tomy w trzy dni. Teraz czekam,aż ukaże się Tom 3, tom 2 tak się zakończył, że na pewno o niej nie zapomnę i to na długo. Chciała bym poznać twoją opinię na temat tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytałam i również mi się podobały. Poniżej linki do moich opisów:

      http://polecanekobietom.blogspot.com/2014/05/angelfall-penryn-i-swiat-po-susan-ee.html

      http://polecanekobietom.blogspot.com/2013/08/angelfall-susan-ee.html

      Usuń