niedziela, 4 października 2015

"Nowoczesna Czarodziejka" Debora Geary

Po kilku mocniejszych książkach potrzebowałam wytchnienia i postanowiłam sięgnąć po tą oto pozycję. Przeleżała u mnie na półce już troszkę czasu, a okładka i sam tytuł sugerowały o lekkiej tematyce. Tego właśnie potrzebowałam i oczywiście się nie zawiodłam.

Książka utrzymana jest w prostej stylistyce. Lekkie dialogi, lekka treść i zabawne sytuacje sprawiły, że pochłonęłam ją w oka mgnieniu. Dla mnie była to komedia romantyczna w wydaniu papierowym. Do przeczytania na jeden raz. Historia banalna, która przedstawia młodą kobietę przed trzydziestką, która kupując lody przez internet nagle dowiaduje się że jest czarodziejką. Według mnie można było wymyślić coś ciekawszego, ale spotykałam też i gorsze fabuły, więc aż tak strasznie czepiać się nie będę.

Dużo gorzej odebrałam bohaterów, którzy zupełnie do mnie nie przemówili i nie przypadli mi do gustu. Na początku zupełnie połapać się nie mogłam, kto jest kim dla kogo. Szczególnie to się uwidaczniało podczas wymiany wiadomości elektronicznych przez starsze czarodziejki. Panowało tam straszne zamieszanie. Jedynym plusem wśród bohaterów było to młodziutkie czarodziejątko z ogromną mocą. Urocze maleństwo które stanowiło główną atrakcję tej książki.

Pierwszy raz zaskoczył mnie element romansu. Spodziewałam się że to nasza główna bohaterka zakocha się i pokocha czarodzieja,  przecież jest tak w większości książek. A tutaj jest inaczej, czego w żadnym wypadku nie mogę przypisać jako minus tej historii. Dzięki takiemu obrotowi sprawy mogliśmy śledzić nie tylko wątek głównej bohaterki, ale również jej przyjaciółki. Nie ma tutaj dosadnych opisów erotycznych co w pewnym stopniu dodaje jej lekkości i delikatności i pozwala odpocząć od obecnie panującego nurtu.

Nie wszystkim ta historia przypadnie do gustu. Tematyka naciągana, strasznie zagmatwana a i bohaterowie nie do końca przekonywujący. Poleciłabym ją nastolatkom i chyba w gruncie rzeczy młodym kobietom lubiącym elementy fantastyki w treści. Zupełnie nie przypadnie ona płci męskiej do gustu, to nie te klimaty. Starsze panie lubiące romanse również powinny jej unikać.

Gdybym miała ją ocenić dałabym jej sześć punktów w skali dziesięciopunktowej. Nie rozkłada na łopatki, ale też nie jest najgorsza. Czytałam zdecydowanie lepsze i czytałam zdecydowanie gorsze, więc nie mogę jej polecić. Każdy powinien sam się zdecydować, gdyż jego może akurat zainteresuje. Ja osobiście nie wiem czy sięgnę po tom II, gdyż jest mnóstwo jeszcze ciekawych książek, ale może to się u mnie zmieni, więc ostateczne nie mówię jej nie. Poniżej kilka ciekawszych pozycji z wątkiem paranormalnym:

1.  P O L E C A N E K O B I E T O M : Nora Roberts "Trzy boginie"
2.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Czarodziejskie więzy" Nora Roberts
3.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "L E G E N D A " Nora Roberts

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz