niedziela, 22 listopada 2015

"Zapomnieć o przeszłości" Samantha Young

Gdy sięgałam po tę książkę myślałam że będą to kolejne losy kogoś z poprzedniej serii tej autorki (On Dublin Street). Okładka utrzymana jest w takiej samej stylistyce, jak wszystkie poprzednie, więc nie macie co się dziwić. Na szczęście spotkało mnie miłe zaskoczenie. Nowi bohaterowie i nowe problemy... Ciekawa jestem czy to będzie jednorazowa powieść, czy pojawią się oni w kolejnej części..

Z tą autorką mam pewien problem, gdyż jej pierwsze trzy książki wywarły na mnie ogromne wrażenie. Z kolejnymi było już trochę gorzej. Natomiast ta klasyfikuje się gdzieś tak pośrodku między tymi z górnej półki a tymi z niższej. Wciągnęła mnie w ten wykreowany świat bez najmniejszego problemu, nie pozwalała się odłożyć i w sumie bardzo szybko ją przeczytałam. Ale nie ma co się dziwić autorka dużą uwagę przykłada do szczegółów, więc wszystko jest tu dopracowane i w konsekwencji płynnie przechodzimy między kolejnymi stronicami. Nie zabraknie nam na pewno emocji, elementów humorystycznych a nawet akcji...

Ale chciałabym zacząć od głównych bohaterów, których w zależności na jakim etapie czytania byłam różnie odbierałam. Na przykład Alexa na początku strasznie mnie denerwowała. Nie rozumiałam jej zupełnie, nie wiedziałam jakimi kategoriami się kieruje i tak naprawdę uważałam ją za słabą psychicznie kobietę, która tak strasznie podporządkowała się mężczyźnie. Tylko że im dłużej czytałam tym bardziej zaczęłam odbierać ją zupełnie inaczej. Żadna słaba kobieta nie zniosłaby tylu odrzuceń, nie walczyłaby tak mocno o tą drugą połowę w imię miłości, której druga strona nie rozumie. I tak naprawdę w pewnym momencie zaczęłam zazdrościć jej uporu i konsekwencji w dążeniu do celu.  Oczywiście to fikcja literacka, ale miło jest czasami poczytać o bratnich duszach i wielkiej miłości. O tym jak wielki trzeba mieć chart ducha by walczyć w to, w co wierzymy, mimo ogromu sprzeczności.

Ale nie tylko miłość dwojga bohaterów jest tutaj ukazana. Wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy jak ich życie odbija się na życiu ich dzieci. Jak wielką odpowiedzialność posiadają i jak czasami nieświadomie mogą ich skrzywdzić. Nie ma reguły jak prawidłowo i dobrze wychować swoje dzieci. Czasami błędy rodziców przechodzą z pokolenia na pokolenie i na to też mają oni ogromny wpływ. Autorka dość ciekawie na to spojrzała i muszę przyznać, że skłoniła tym mnie do zastanowienia się nad własnymi doświadczeniami z dzieciństwa.    

W tej książce na pewno nie zabraknie nam emocji w różnym wydaniu; miłość, zazdrość, gniew i nienawiść. Pełno jest zabawnych dialogów, które momentami rozluźniają a w innych dopełniają całości. To nie przykład klasycznego romansu, znajdziemy tutaj także elementy sensacji ze zwrotami akcji, dzięki którym utrzymana jest nutka napięcia. Całość tworzy zaskakująco przyjemną lekturę na zimowe wieczory.

Już tyle czytałam podobnych historii do przygód Christiana Greya i panny Steel, że nie spodziewałam się tak podobnej spod pióra tej autorki. To było dla mnie spore zaskoczenie, ale jest ona zdecydowanie lepiej napisana i tak naprawdę warta przeczytania. Ja spędziłam bardzo miło z nią czas, a to się dla mnie liczy przede wszystkim. Daję jej od siebie osiem punktów i zachęcam do lektury. Przypuszczam, że wielu kobietom przypadnie ona do gustu, bez jakiś większych ograniczeń wiekowych. Poniżej jeszcze tylko kilka linków do podobnych tematycznie książek tej autorki i nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wszystkim, którzy po nią sięgną miłej lektury.

1.  P O L E C A N E K O B I E T O M : WBREW ZASADOM Samantha Young
2.  P O L E C A N E K O B I E T O M : OSTATNIA SZANSA Samantha Young
3.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wszystkie odcienie pożądania" Samantha Young
4.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Sztuka Uwodzenia" Samantha Young
5.  P O L E C A N E K O B I E T O M : Samantha Young "Cofnąć czas"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz