czwartek, 11 lutego 2021

BYŁ SOBIE CHŁOPIEC_ Anna Esavna

Nawet nie przypuszczacie jak miło mi zasiąść tego wieczoru przed komputerem, by pokrótce opisać wam powyższą pozycję. Moje plany zawodowe zmusiły mnie do ograniczenia emitowania postów, więc po miesięcznej przerwie fantastycznie jest pochylić się nad taką pozycją. Choć okładka zupełnie nie jest zachęcająca i raczej nie przyciąga uwagi, to treść rekompensuje nam powłokę zewnętrzną.

Pochłonęłam ją w jeden wieczór i teraz mam wielki niedosyt i chciałabym więcej. Uwielbiam książki, w których każdy, bez ograniczeń wiekowych znajdzie coś dla siebie. Nie ma znaczenia czy czytelnik będzie osobą dorosłą, czy dopiero będzie wkraczać w dorosłe życie. Podobnie zresztą się ma sytuacja ze względu na płeć. Do tej książki wystarczy mieć zamiłowanie do bajek i choć troszkę magii w sobie :-). 

Jeden zwykły chłopiec i kilkoro jego zwykłych i przeciętnych przyjaciół potrafiło stawić czoła w obronie swoich wartości i przekonań. Choć przeciwnikami były postacie magiczne, które jednym skinieniem palca mogły naszych bohaterów zmiażdżyć, im udało się je przechytrzyć. Pokazali, jak wielka moc drzemie w przyjaźni, która stanowi niezastąpione oparcie w chwilach zwątpienia. 
 
Bez problemowo wkroczyłam w ten magiczny świat czarownic, które żyją prawie tak jak każdy śmiertelnik. Uczą się, pracują i zakładają rodziny, w których niestety prym wiodą dziewczynki. W świecie  tym wśród wyjątkowych dziewcząt trafiają się też szarzy chłopcy, którzy niestety muszę egzystować obok.  I nie jest to łatwe życie, gdyż zaszufladkowani są w najniższej grupie społecznej.
 
W książce tej autorka nie tylko poruszyła kwestie uprzedzeń i dążenia do zdobycia władzy. Dyskryminacja ze względu na odmienność czy chciwość to tylko nieliczne tematy, które przewijają się na tych stronicach.  Najważniejszą jednak kwestią jest walka dobra ze złem i siła przyjaźni, która daje przykład i wzór do naśladowania.

Bezproblemowo można się w to wszystko zanurzyć za sprawą stylistyki autorki i jej barwnych opisów.  Posty język i lekkość opisów sprawiła, że nie sposób było ją odłożyć. A ja czterdziestoletnia kobieta czytałam o dziesięcioletnich chłopcach i nie chciałam wcale kończyć. 
 
Zdecydowanie polecam wszystkim lubiącym bajki i fantastykę. Dla mnie to była świetna przygoda i zdecydowanie czekam na więcej.  

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : SERCE I MAGIA

2. P O L E C A N E K O B I E T O M :"Malowany człowiek. Księga I" Peter V. Brett

3. P O L E C A N E K O B I E T O M : ŁZA Lauren Kate

4. P O L E C A N E K O B I E T O M :"Nowoczesna Czarodziejka" Debora Geary

5. P O L E C A N E K O B I E T O M : KRÓL

6. P O L E C A N E K O B I E T O M : DEMONY- Grzech Pierworodny Lisa Desrochers

7. P O L E C A N E K O B I E T O M : Dziewięć żyć Chloe King- Wybrana Liz Braswell

3 komentarze:

  1. Jeszcze nie czytałam. Bardzo zachęcająco piszesz o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się okładka podoba:) Zawartość też zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas ma swój punkt widzenia. I to jest fajne, gdyż przez to otaczający nas świat jest bardziej kolorowy.

      pozdrawiam

      Usuń