czwartek, 14 sierpnia 2014

7 Grzechów Głównych_NIECZYSTOŚĆ Robin Wasserman

Książka ta, będąca pierwszą częścią serii to pozycja typowo dla młodzieży. W swoim posiadaniu mam obecnie trzy tomy, które zostały mi pożyczone od przyjaciółki, więc w kolejnych postach poruszę na pewno inne części. Cieszę się że sama nie wydałam na nie pieniędzy, gdyż lektura ta była taka sobie.

Ciekawie zapowiadający się tytuł i okładka, która przyciąga uwagę to niestety troszkę za mało jak dla mnie. Wyobrażałam sobie ją inaczej. To przykład historii i bohaterów z których nie należy barć przykładu ani się z nimi utożsamiać. Po pierwszej części historia ta przypomina mi współczesną wersję serialu Beverly Hills 90210, na którym się wychowałam. Nie był on tak bezpośredni, ale i czasy były inne. Dlatego też nie skreślam jej całkowicie i do kolejnego tomu na pewno zajrzę.

A teraz może troszkę o treści, która muszę przyznać momentami zaskakuje. Małe, typowe amerykańskie miasteczko, w którym pozornie paczka przyjaciół trzyma się razem. Niestety tak naprawdę, każdy spiskuje przeciwko komuś z tej grupy. Głównym zainteresowaniem ich jest tylko seks. Pragną kogoś, kogo mieć nie mogą i robią wszystko, aby to zdobyć. Tak jak wspomniałam wcześniej nie jest to lektura z której można brać przykład do naśladowania. Tak naprawdę to żywię głęboką nadzieję, że nasze polskie nastolatki są trochę przyzwoitsze i nie kierują się tylko popędem seksualnym. Nie depczą tego, kto stanie im na drodze i nie traktują ludzi z góry. 

Co do samych bohaterów, to naprawdę są nijacy. Żaden nie przykuł mojej uwagi. W każdym znalazłam coś, co mi nie odpowiadało. Kaia, rozpuszczona i bogata snobka, która nic nie widzi poza swoim nosem. Harper, uboższa wersja Kaii, która próbuje rządzić wszystkimi. Beth, która tak naprawdę jest dobrą osobą, ale przedstawiona została jak taka mdła i nijaka i Miranda, która pełna kompleksów zrobi wszystko dla swej przyjaciółki. A z kolei panowie to również niecne charaktery, szczególnie Kan, który zaczyna knuć przeciwko swemu najlepszemu przyjacielowi, a Adam choć przystojny i nawet dobry to jest również lekko irytujący.

Ale jako całość nie skreślam tej pozycji. Podchodzę do niej z dystansem. To typowa pozycja na spędzenie lekko czasu. Bez komplikacji i zastanawiania się. Nie nuży, gdyż rozdziały są krótkie, do tego duża czcionka i w miarę mała objętość sprawiają że szybko ubywają kartki. To typowa pozycja pokazująca jak nie powinny zachowywać się w większości nastolatki.

Dla mnie pozycja ta zasługuje tylko na pięć punktów, ale może dlatego że skierowana jest tematycznie do młodszego czytelnika. Mimo wszystko w kolejnym poście zapraszam do opisu kolejnego tomu. Mam nadzieję, że tamten będzie trochę ciekawszy. Poniżej jeszcze linki do książek typowo młodzieżowych: 
3. Lauren Kate, cykl "Upadli"
4. Josephine Angelini, cykl "Spętani przez Bogów"
5. P O L E C A N E K O B I E T O M : P. C. Cast "Powrót bogini tom I i II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz