sobota, 17 lutego 2018

"NiePOKORNA" Madeline Sheehan


Kolejny raz przez czysty przypadek trafia mi się pozycja która zawiera w sobie dość wiele kontrowersyjnych tematów. Nie pamiętam kiedy ostatnio książka wywarła na mnie tyle negatywnych jak i pozytywnych emocji. Nie znajdziemy tu bohaterów z których należy brać przykład, nie znajdziemy cukierkowej miłości. Tu wszystko jest ciężkie, twarde, wulgarne i pełne niebezpiecznych sytuacji. A mimo wszystko ta książka ma coś w sobie....

Nie powiem że się przy niej nudziłam, momentami czułam się zniesmaczona, ale mimo wszystko czytałam dalej. Akcja toczy się tu dość szybko. Poznajemy daną historię z punktu dwóch postaci więc to kolejny dodatkowy plus. Ale to nie jest pozycja dla wszystkich. Czytelnikom którzy szukają romansu dwojga osób i czułych słówek nie polecam po nią sięgać. Zdecydowanie się zawiedziecie. Tutaj autorka dość realnie i dobitnie pokazała nam świat harleyowców i całą otoczkę z nimi związaną. Poniekąd tak go sobie wyobrażałam, więc raczej zdegustowana nie jestem. Natomiast bardzo mi się nie podobało traktowanie kobiet jako towaru i przedmiotu służącego do zaspokojenia swoich potrzeb. Nawet w tak marginalnym środowisku powinno się mieć szacunek do drugiej osoby, szczególnie do kobiet. O dziwo nikt ich nie zmuszał i same do tego świata lgnęły podporządkowując się całkowicie. Ale mimo wszystko dla mnie jako kobiety było to niesmaczne...

Naszą główną bohaterkę poznajemy gdy mając pięć lat odwiedza swego ojca w więzieniu. Tam też pierwszy raz spotyka starszego od niej o kilkanaście lat Deuca. Wychowywana przez harleyowców nie zna innego świata i nie straszni jej są mężczyźni z tatuażami, brodami i długimi włosami, a ten nieznajomy w szczególny sposób ją zauroczył. Od tamtego momentu podążamy szlakiem ich wspólnych spotkań.

Autorka fajnie to opowiedziała, gdyż nie ma tutaj przydługich opisów a przeskakiwanie do wydarzeń co kilka lat sprawia że dość dokładnie poznajemy najważniejsze momenty z życia Evy a przez to również akcja jest naprawdę szybka. W żadnym wypadku nie powiemy że jest ona nudna. Świetnie oddaje sedno tej opowieści opis z tyłu na okładce: "To historia dzika i nieprzyzwoita. Pełna gniewu i nieokiełznanego seksu rozgrywająca się w świecie władanym przez gwałtowne emocje oraz mroczne żądze. Surowa i szorstka opowieść o bezkresnej miłości, która wymaga poświęcenia i sprawia ból."

Oczywiście tu nie znajdziemy bohatera z którym możemy się identyfikować. Zarówno główni bohaterowie jak wiele postaci pobocznych to osoby które nie są godne naśladowania. Podobnie zresztą cała fabuła oparta jest raczej na sytuacjach gorszących i nie godnych naśladowania. Zdecydowanie to nie pozycja dla młodzieży, choć przyznam że pewnie wielu osobom z starszego grona również nie przypadnie do gustu. Mimo wszystko ja nie żałuję że po nią sięgnęłam i na pewno przeczytam kolejne części by przekonać się jak potoczyły się losy innych bohaterów. Szczerze to nawet jestem ciekawa czym zaskoczy mnie autorka, bo już teraz wiem czego mogę się spodziewać.
  
Tym osobom które nie czytały a będą miały ochotę po nią zajrzeć nie zdradzę i bardziej szczegółowiej nie opiszę treści. Zdradziłam już kilka mniej istotnych informacji. Mogę natomiast powiedzieć, że w początkach polubiłam Deuca i myślałam że jest inny, lecz później nawet on okazał się podłym draniem...

Zdjęcia na okładce sugeruje jednoznacznie że książka przepełniona jest seksem i na pewno go w niej znajdziecie. Do tego dołóżcie wulgarny język, mocno kontrowersyjne zachowania i brutalność z jednej strony. A z drugiej mimo wszystko kontrastuje namiętnością, zmysłowością i emocjami które wylewają się z każdej stronicy. Takie skrajne emocje towarzyszyć wam będą podczas całej lektury. Jest ona mroczna, wstrząsająca, momentami chwytająca za gardło ale gdzieś tam w głównych bohaterach tli się iskierka romantyczności i głębokiej miłości.

Sięgajcie po nią na własną odpowiedzialność, bo na pewno nie jest ona dla wszystkich. Gdyby przyszło mi ją ocenić to ciężko przyznać by mi było jakąś liczbę punktów. Choć po przeczytaniu jeszcze długo siedziała mi w głowie. Wybór zostawiam wam... Ja po drugą część na pewno sięgnę...

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : 'Na szczycie" K. N. Haner
2.  P O L E C A N E K O B I E T O M : "Pod kontrolą" Charlotte Stein
3. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Przystań Posłuszeństwa" Marina Anderson
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Na krawędzi rozkoszy" Eve Berlin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz