sobota, 23 lutego 2019

PROTEKTOR Jola Czemiel

Książka którą wam dziś przedstawię zostawiła po sobie mieszane uczucia. Głównie czytam literaturę kobiecą bądź fantastykę a wybierając tą chciałam trochę poszerzyć swoje zainteresowanie literackie. Niestety ta książka nie przekonała mnie do tego. Mimo że tematyka była dość ciekawa i wciągająca a akcja nie stawała nawet na chwilę (co bardzo lubię w książkach) tutaj się zwyczajnie pogubiłam. Za dużo było wszystkiego naraz. Trzy grupy bohaterów, wiele miejsc i sytuacji które się ze sobą przeplatają  sprawiły, że pod koniec pogubiłam się w odbiorze. Czułam się jak w MATRIXIE z którego nie do końca potrafię wyjść. Niby wiedziałam którędy ale nie do końca byłam pewna.

Oczywiście nie żałuję że po nią sięgnęłam gdyż sama tematyka i fabuła były bardzo ciekawe. Autorka w dość ciekawy sposób ukazała nam w jakim kierunku podąża technologia i jaki ten postęp niesie ze sobą konsekwencje. Już na obecnym etapie rzadko kto potrafi funkcjonować bez telefonu i emalia. Częściej się ze sobą komunikujemy przez urządzenie elektroniczne niż osobiście co raczej dobrze na nas nie wpływa. Wycofujemy się i izolujemy od ludzi i towarzystwa mając za przyjaciela urządzenie elektroniczne. Dzięki tym urządzeniom będziemy tworzyć własny wykreowany świat fikcji i ułudy, a to do niczego dobrego prowadzić nie będzie.

W książce poznajemy Benedicta Rutherforda który jako prywatny detektyw dostaje intratne zlecenie odnalezienia notesu i skrzyni. W tym samym czasie grupa naukowców przeprowadza w innej części świata badania zawartości owych skrzyń, a w jeszcze innej tajemniczy właściciel notesu  przedstawia nam swoją historię. Te trzy wątki to tylko główne najważniejsze elementy historii ze sobą powiązanej. Do tego dochodzi jeszcze spora ilość bohaterów pobocznych którzy są istotni i wnoszą dodatkowy wkład do całej historii. 

Głównym pytaniem które sobie zadawałam podczas czytania była zagadka tajemniczego Protektora i rozszyfrowanie go. Oczywiście nie zdradzę wam tej tajemnicy i będziecie musieli sami przeczytać. A czy warto po nią sięgać? Oczywiście że tak, każdą książkę warto przeczytać by samemu wyrobić sobie o niej zdanie. Ta powinna spodobać się fanom sensacji, zarówno mężczyznom jak i kobietom. Muszę tylko sprostować jedną rzecz, gdzieś obiło mi się że książka ta skategoryzowana została jako thriller, co jest jawnym niedopowiedzeniem. Z thrillerem to ona za wiele nie ma wspólnego a w 99 procentach to czysta sensacja.

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wam szerokiej drogi i wspólnej podróży z Benedictem Rutherfordem przez to wydawać by się mogło banalne zlecenie które niesie ze sobą tragiczne konsekwencje nie tylko dla naszych bohaterów, ale i całej ludzkości. Za możliwość przeczytania tej pozycji dziękuję wydawnictwu NovaeRes i życzę wam miłej lektury.

1. POLECANE KOBIETOM: OBSESJA Nora Roberts
2. POLECANE KOBIETOM: Niebezpieczny DAR Marcus Sakey
3. 4. P O L E C A N E K O B I E T O M : DOBRE MIASTO
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : ECHO MORDERSTWA
5. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Lepszy Świat" Marcus Sakey


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz