poniedziałek, 6 października 2014

"Gdybym była Tobą" Lisa Renee Jones

Kolejna książka, która przeleżała u mnie trochę czasu za nim zabrałam się za czytanie. Kupiłam sporo takich pozycji, gdy był boom na literaturę erotyczną i teraz muszę się z nimi zmagać. Do tej podchodziłam bardzo sceptycznie. Mam lekki przesyt literaturą iście Greyową, a napis na tylnej okładce nawiązywał do tego odłamu, a jak do tego dodamy jeszcze okładkę, która jakoś do mnie nie przemawiała. Skutek jest taki jak powyżej.

Z jednej strony cieszę się, że nie czytałam jej wcześniej, gdyż zakończenie jej zostawia wiele niedopowiedzeń. I gdybym miała czekać rok na wydanie dwójki, to wiele by mi uciekło. A tak będę na bieżąco, gdyż nie ma mowy żebym jej nie kupiła a na polskim rynku wydawniczym już jest. Więc tylko muszę podreptać do sklepu i ją zakupić. A uwierzcie mi naprawdę warto...

Pierwsze kilkanaście stron jakie przeczytałam nie zapowiadały nic nadzwyczajnego. Ale później strasznie się już wkręciłam w historię i samych bohaterów. Przede wszystkim główna bohaterka nie jest wykreowana jako głupia blondynka. Za to należy się ogromny plus dla autorki. Tak naprawdę to polubiłam Sarę, choć mam wrażenie że jej preferencje seksualne różnią się zdecydowanie od moich. Ale jest bardzo realistyczna, na pewno nie można jej przypiąć łatki papierowej bohaterki.

Co do panów to zbytniego wyrafinowania nie ma. Jeden dominujący i drugi tak samo. Obaj przystojni i bogaci. Czy coś wam to mówi? Dodam do tego, że jeden z nich ma za sobą traumatyczne przeżycia z dzieciństwa. Po tym można by już wymienić kilka pozycji literackich w których ten sam typ bohatera się przewija. Tutaj jednak oni nie rażą po oczach. W pewien sposób dopełniają główną bohaterkę i całą fabułę.

Niezaprzeczalnym atutem tej pozycji jest tajemniczość. Zarówno w przypadku samych bohaterów, którzy nie otwierają się między sobą tak na dzień dobry, jak i całej fabuły. Akcja kręci się wokół tajemniczej bohaterki, która pozostawia po sobie swoje pamiętniki. Czytelnik domyśla się wątku kryminalnego, ale czy on na pewno jest? Czy przypadkiem tajemnicza Rebeca nie postanowiła po prostu zniknąć i  zostawić swojego dotychczasowego życia? Czy przypadkiem któryś z dwóch dominujących bohaterów nie jest tajemniczym towarzyszem Rebecki? Takich pytań po lekturze tej pierwszej części można by wysnuć wiele.

Autorka nic nam nie wyjaśnia, a sieje mnóstwo domysłów i aluzji. Świetnie też gra na emocjach. Jej styl pisania bardzo mi odpowiada. Nie podaje wszystkiego na tacy tylko dawkuje po trochu. Ciekawie kreuje świat otaczający główną bohaterkę, także bez najmniejszego problemu udało mu się mnie wciągnąć i pochłonąć na całą niedzielę.

Na forum przeczytałam, że ma wyjść pięć części tej historii, natomiast z tyłu okładki mowa jest o trylogii. Ile w tym prawdy nie wiem. Okaże się, jak wydawnictwo postanowi je wydać.

Dla osób lubiących erotykę z dreszczykiem zdecydowanie mogę ją polecić, gdyż na pewno się nie rozczarujecie. Mam wrażenie że autorka pokrótce nakreśliła nam sytuację w tym tomie, sprawiając że był on takim wprowadzeniem. Natomiast kolejny będzie już mocniejszy. Prawdopodobnie nie zabraknie w nim klimatu BDSM, ale może się mylę....

Zachęcam gorąco do przeczytania, gdyż nie powinniście się zawieść i miło spędzić czas. Poniżej jeszcze tylko kilka linków do podobnych pozycji:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz