niedziela, 30 lipca 2017

PIERWSZY DOTYK Laurelin Paige

To moja pierwsza książka tej autorki i gdy po nią sięgałam to tak do końca nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Wiedziałam że będzie to erotyka, ale nie myślałam że z działu sado maso, i muszę przyznać iż było to dla mnie duże zaskoczenie zważywszy że krótki opis na tyle okładki nie sugeruje tej tematyki. Od razu zaznaczę że jeżeli ktoś się spodziewa romantyczności po tej pozycji to będzie wielce zawiedziony. Autorka na pierwszym miejscu stawia seks dość perwersyjny i układ pan/uległa. Klimat i atmosfera jest ciężka i momentami przytłaczająca.

To pierwszy tom tej serii który zarówno mnie intrygował jak i irytował. Z jednej strony główna bohaterka która jest świadoma swoich potrzeb, wie co sprawia jej przyjemność i otwarcie o tym mówi. To prawdziwa uległa, która dla swego pana nie potrafi wyznaczyć żadnych granic. Nie potrafi powiedzieć nie nawet w sytuacji kiedy niewinne zabawy przechodzą w gwałty, tortury i pobicia. Z jednej strony intryguje mnie jej siła z drugiej natomiast irytuje, gdyż w żaden sposób nie potrafię się z nią utożsamić, a dla mnie jest to dość istotne podczas lektury. Niewątpliwie nie można odmówić autorce dość dobrze wykreowanych postaci. Zarówno Emily jak i Reeve są wyraziści, nie są nijacy tylko budzą momentami zarówno pozytywne jak i negatywne emocje. Na pewno te postacie nie są czaro- białe mają w sobie dużą gamę koloru.

Jakoś nie jestem wielką fanką tego typu relacji sado maso i nie za specjalnie lubię o tym czytać to ta pozycja wzbudziła moje zainteresowanie. Historia jest dość ciekawa i trzyma cały czas w niepewności. Nie opiera się tylko na seksie (i za to należy doliczyć kolejny plus) ale jest pełna tajemniczości i kryminalnych zagadek. 

Główny wątek to próba odnalezienia zaginionej przyjaciółki Amber. Żeby tego dokonać nasza Emily postanawia uwieźć mężczyznę z którym jej przyjaciółka widziana była ostatnio. Niestety nie wydaje się to takie proste w rzeczywistości. Reeve jest nie tylko bardzo niebezpieczny ale jeszcze bardziej nieprzystępny. Wyciągnąć od niego jakiekolwiek informacje nie jest łatwo. W trakcie czytania dowiadujemy się o jego powiązaniach z mafią i wielu podejrzeniach o morderstwa. 

Choć sama intuicja Emily podpowiada że Reeve jest wrogiem, to jednak ona nie może powstrzymać się od kontaktu z tym mężczyzną. W końcu zmuszona będzie dokonać wyboru między lojalnością wobec przyjaciółki a swymi własnymi pragnieniami.   

Choć o romantyczności tutaj nie ma mowy to jednak w głębi jakieś niewielkie elementy romansu tutaj występują. I ogromnie kibicuję tej dwójce, gdyż w pewien sposób uzupełniają się i zaspokajają swoje potrzeby. Samo zakończenie niesie ze sobą tyle pytań  że z całą pewnością sięgnę po drugą część przygód tej dwójki, lub chyba bardziej precyzyjnie byłoby powiedzieć trójki.

Tak jak wspomniałam na początku ta pozycja nie wszystkim przypadnie do gustu. Sceny erotyczne jak i same opisy są momentami dość ostre więc jeżeli ktoś lubi czytać o cukierkowej miłości, to tu na pewno jej nie znajdzie. Nie pokusiłabym się na porównanie jej do Greya, gdyż ta książka jest lepsza ale i też bardziej mroczniejsza. Dla mnie zasłużyła na mocnych siedem punktów i czekam z wielką niecierpliwością na kolejną część.  

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Mroczne pragnienia" Lisa Renee Jones
7. Sylvia Day "Dotyk Crossa"
8. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyznanie CROSSA" Sylvia Day

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz