środa, 2 października 2019

KIEDY WRÓCĘ Agnieszka Lingas- Łoniewska

Nie było jeszcze ani jednej książki, która wyszła spod pióra tej autorki, a przeszła przez moje ręce, i nie poruszyłaby mnie i nie zostawiła po sobie emocjonalnej wyrwy. Historie jej są tak realne i pełne uczuć i emocji, że czytając, je czujemy się jak na rollercoasterze. Operuje emocjami w tak sprawny sposób, że nie sposób po przeczytaniu książki dojść do siebie. ZA każdym razem rozkłada mnie na łopatki i pragnę więcej. Przeczytałam już kilka pozycji i na żadnej się nie zawiodłam.

Myślałam, że druga część przygód tych szkolnych przyjaciół z Rokietnicy nie powinna mnie zaskoczyć. Cóż jednak bardziej mylnego. Podczas czytania nie mogłam uwierzyć, ile jeszcze można wykreować i jak namieszać w głowie czytelnikowi. Może nie była ona lepsza od pierwszej części, ale na pewno na tym samym poziomie. Zastanawiam się, czy autorka nie planuje wydać kolejnej części, gdyż niektóre losy tej grupki przyjaciół były mało rozwinięte. Pożyjemy..... Zobaczymy...

Pierwsza część kończy się tragiczną sytuacją w tej małej miejscowości. Zostaje postrzelony Kosma przez swoją matkę, dyrektorkę szkoły. Oczywiście, celowała w kogoś innego, ale przez przypadek postrzeliła syna. Młody chłopak będzie musiał zmierzyć się z zaistniałą sytuacją. Wydarzeń cofnąć się nie da, a on, by dalej żyć, będzie musiał je zaakceptować i nauczyć się z nimi koegzystować. Czy w tej sytuacji przetrwa jego miłość do Matyldy? Wojtek i Ewelina płynnie pójdą dalej do przodu i w tej części będą wzbudzać najmniej emocji. Leon i Weronika będą zmuszeni zmierzyć się z wieloma przeciwnościami, ale jeśli będą się nawzajem wspierać, to powinni dać radę. Mateusz nadal będzie wzbudzał wiele emocji. Jego wybory i sposób życia przyniesie czytelnikowi wiele zawirowań. Ten chłopak ciągle zostaje doświadczany przez jednookie przeznaczenie, które nie ułatwia mu funkcjonowania. Czy w końcu uda mu się odnaleźć miłość, spokój i przede wszystkim rodzinę, na której może polegać? Matylda i Lenka będą, w tej części dominować a ich historie chyba najbardziej mnie urzekły.

Oczywiście, żeby się przekonać, o dalszych losach tej grupki przyjaciół musicie sięgnąć po książkę. W tej części nie zabraknie starych, niewyjaśnionych sporów, które kolejny raz wpłyną na życie tej grupki młodych ludzi. Tajemnice rodziców, które ciążą na starszym pokoleniu, niestety wpłyną na życie młodzieży. Kolejny raz za winy rodziców odpowiadać będą dzieci. To tak pokrótce kilka informacji, które możecie znaleźć w tej drugiej części. Nie zabraknie w niej miłości, zdrad, zemsty i przede wszystkim bolesnych kolei losu niektórych bohaterów. Zdecydowanie polecam szerokiej rzeszy czytelników bez różnicy na podział wiekowy.

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Zakręty Losu" Agnieszka Lingas - Łoniewska
2. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Zakręty Losu. Braterstwo Krwi" Agnieszka Lingas - Łoniewska

2 komentarze: