poniedziałek, 1 sierpnia 2016

"Zaklęty w cień" Nora Roberts

Tak jak wspominałam w poprzednim poście, po skończeniu pierwszej części sięgnęłam od razu po kolejną. Tym którzy nie czytali jedynki polecam sięgnąć najpierw po tamtą. Tą historię warto rozpocząć od początku, by mieć cały obraz sytuacji. Podobnie będzie też z moim opisem, gdyż nie chcę was zanudzać i kolejny raz pisać rzeczy oczywistych, dlatego też zapoznajcie się najpierw z postem wcześniejszym, do którego wstawiam link :-)  SIŁY CIEMNOŚCI  Poznacie tam ogólny zarys sytuacji. Ja tylko pokrótce przedstawię zarys treści w tej drugiej części...

W tej prym wiedzie Connor O`Dwyer, któremu od dnia narodzin przekazywana była wiedza o legendzie rodzinnej. Magia nie jest mu obca, gdyż od dnia narodzin był jej uczony. Od wielu lat wie także jakie zadanie czeka przed nim, jego siostrą i kuzynką którzy są potomkami pierwszej Czarownicy z Ciemności i to po niej odziedziczyli swoje moce. Jego przewodnikiem duchowym i zwierzęciem z którym potrafi się komunikować jest sokół Roibeard który wspiera go i zawsze jest przy nim.

Całe życie przy nim była też Meeara Quinn, która jest najlepszą przyjaciółką jego siostry i jego. Choć wszyscy przyjaciele dostrzegali ten palący się płomień przyciągania między tą dwójką, oni sami tego nie widzieli lub głęboko w sobie to ukrywali. Jednak w obliczu śmierci to co głęboko w nas ukryte i z czego tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy daje o sobie znać. Jeden namiętny pocałunek zmienia diametralnie postrzeganie drugiej osoby. Ciężko przekroczyć jest przyjaciołom tą cienką granicę, gdyż odwrotu już później nie ma. Nie będzie można powrócić do przyjaźni i utrzymać takich samych stosunków. Zaryzykowali bardzo dużo, gdyż ta szóstka przyjaciół razem tworzy krąg który, od ich decyzji będzie mógł ucierpieć. Żeby się przekonać czy im się udało i jakie pokusy będzie w ich stronę kierował Cabhan będziecie sami musieli po nią sięgnąć... Ja oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie sięgnęła po trzeci ostatni tom by przekonać się jak ta walka dobra ze złem się zakończy...

W tamtym poście wspominałam o okładce która mnie urzekła. Nie mogę jednak tego samego powiedzieć o tej. Dla mnie jest taka nijaka. Poza tym cała ta historia składa się z trzech książek które niestety nie łączą się okładkami. Pierwsze strony okładek nie mają żadnego napisu sugerującego, że jest to jakiś cykl powieści. Dla mnie, która dość często kupuje książki przez internet było to wielkim utrudnieniem by skompletować cały cykl. Zaczęłam od trzeciej części i dopiero później cofałam się do tyłu. Oczywiście nie ma co winić autorki, gdyż przypuszczam że w tym przypadku decyduje wydawca, no ale cóż, mnie to przeszkadzało.

Gdybym miała ją ocenić to dałabym jej sześć mocnych punktów (troszkę mniej niż  poprzedniczce) i jeżeli ktoś lubi klimat magii, romansu i walki dobra ze złem to jest to pozycja zdecydowanie dla niego. Zostawiam was z tą decyzją samych i sięgam już po kolejny, ostatni tom przygód rodziny O`Dwayer...

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Gwiazdy Fortuny" Nora Roberts
2. P O L E C A N E K O B I E T O M : "L E G E N D A " Nora Roberts
3. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyspa trzech sióstr" Nora Roberts
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Czarodziejskie więzy" Nora Roberts
5.  Nora Roberts Trylogia Kluczy  "Klucz Odwagi", "Klucz Światła" "Klucz Odwagi"
6. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Siły ciemności" Nora Roberts 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz