środa, 27 lipca 2016

"Siły ciemności" Nora Roberts

Uwielbiam książki Nory Roberts utrzymane w tym klimacie. Miłość, magia i klimat całej powieści sprawiają że bez najmniejszych wątpliwości i przede wszystkim w ciemno kupuję kolejne pozycje. Autorka tworzy tak fantastyczną atmosferę walki dobra ze złem że nie sposób odłożyć jej przed przeczytaniem do końca. A to wzajemne przyciąganie głównych bohaterów jest tak realne prawie tak jakby dotykało mojej skóry.

Niestety i muszę to powiedzieć książki te są dość schematyczne i strasznie podobne. Magia przekazywana z pokolenia na pokolenie, sześcioro osób łączących się w pary, sama walka dobra ze złem i sposób jej przeprowadzenia, to wszystko przewija się w jej powieściach.  Kto po raz pierwszy sięgnie po taką książkę będzie zachwycony, natomiast ci którzy już czytali jej wcześniejsze książki typu  GWIAZDY FORTUNY, LEGENDA czy serię o Kluczach odniosą wrażenie deja vi. Choć zmieniają się imiona bohaterów i ogólny zarys treści, to wszystko inne jest prowadzone w podobny sposób. Stylistycznie oczywiście bardzo poprawnie, ale niestety wkrada się straszna powtarzalność.

Mi na razie to nie przeszkadza, gdyż nie czytam książek tej autorki jedna po drugiej (chyba że ta seria, którą zakupiłam od razu), więc mogę od nich trochę odpocząć i zmienić klimat na inny. Zobaczymy tylko jak długo ta tendencja będzie się u mnie utrzymywać? Na portalu lubimyczytać.pl dość mieszane zdobywa ona oceny, przypuszczam że spowodowane jest to powyższym aspektem powtarzalności...

Podobają mi się okładki, które dodawane są do tych książek gdyż niosą ze sobą nutkę tajemniczości. Ostatnio trafiały mi się takie pozycje, które swoją okładką wręcz odstraszały, więc może dlatego ta tak mi utkwiła w pamięci i zwróciła moją uwagę, ale coś w niej jest.

Ja nie żałuję że po nią sięgnęłam. Jeżeli spędzam w towarzystwie książki miło czas to warta była mojej uwagi. Osobiście lubię taki klimat bajki, romansu i walki dobra ze złem. Wszystko jest w odpowiednich proporcjach i odpowiednio zaserwowane. Ale czego tu się dziwić pani Nora Roberts ma na swoim koncie już bardzo dużo książek w różnym gatunku.

Jeżeli chodzi o treść to w rodzinie głównej bohaterki od stuleci krąży historia o pradawnym złu, które pragnie zdobyć ukrytą w członkach rodziny moc. Pełna optymizmu Iona przyjeżdża do Irlandii wiedziona przeczuciem i za namową babci, by szukać swojego miejsca w świecie. Poznaje swoich kuzynów, dostaje swoją wymarzoną pracę i zaczyna pobierać nauki potrzebne jej do zmierzenia się ze swoim prawdziwym powołaniem. Stawia dopiero pierwsze kroki w magii a już zmuszona jest do przeciwstawienia się Cabhanowi. W tej walce nie będzie na szczęście osamotniona. Poza rodziną w pakiecie dostała jeszcze trójkę przyjaciół, którzy choć prawie jej nie znają, wspierają ją bardziej niż jej własna matka i ojciec. Dodatkowo na widok jednego z nich w brzuchu pojawiają jej się motyle.

Ciekawa historia, ciekawie opowiedziana :-) Nie ma zaskakujących sytuacji, gdyż wszystko tu jest przewidywalne, ale mimo wszystko nie można odmówić tej książce magicznego klimatu. Dla osób poszukujących rozluźnienia wprost idealna. Nie ma mocnych scen erotycznych, brak tu wulgaryzmów i traumatycznych wydarzeń. Treść uniwersalna dla rozległej wiekowo rzeszy czytelników.  Osobiście polecam gdyż idealnie się sprawdzi w letnie dni na plaży...

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Gwiazdy Fortuny" Nora Roberts
2. P O L E C A N E K O B I E T O M : "L E G E N D A " Nora Roberts
3. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyspa trzech sióstr" Nora Roberts
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Czarodziejskie więzy" Nora Roberts
5.  Nora Roberts Trylogia Kluczy  "Klucz Odwagi", "Klucz Światła" "Klucz Odwagi"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz