wtorek, 8 listopada 2016

"Szczęśliwa godzina w piekle" Tad Williams

Kolejna książka która strasznie mi się dłużyła i to nie ze względu na treść tylko moje harmonogramy dnia. Aż wstyd się przyznać ale nie mam ostatnio czasu na czytanie a z opisywaniem jest jeszcze gorzej. Przepraszam was bardzo, ale na razie będzie tak to u mnie wyglądać. Mam nadzieję że nie za długo, ale swoją uwagę muszę poświęcić innym planom. Przepraszam bardzo za ociąganie i proszę o wyrozumiałość. I tym miłym wstępem zabieram się już za dzisiejszą pozycję.

Takie książki określam mianem akcja- sensacja. Co prawda to typowa fantastyka ale w bardzo ciekawym wydaniu. Niewątpliwie bardzo przypadł mi do gustu sam główny bohater Bobby Dollar, który jest na pewno nietuzinkowym aniołem z bardzo dużym dystansem do swojej osoby. Jak sam tytuł mówi nasz Bobby wybiera się na wycieczkę do piekła po ukochaną. I uwierzcie mi nie ma w tej podroży nic z romantycznych uniesień i wzniosłych idei.

Już sama okładka daje nam odczuć, że nie jest to kolorowa opowieść, a opisy które zaserwował nam autor w trakcie czytania doskonale to oddają. Różne krzyżówki gatunków, makabryczne stwory i czyny do których są zdolne uświadomiły mi, iż nie chciałabym nawet na chwilę znaleźć się w takim miejscu.  A co powiedzieć o aniele, który sam z własnej i nieprzymuszonej woli poszedł na sam dół po ukochaną na spotkanie z wielkim arcyksięciem piekła? Jak sam twierdzi do odważnych on nie należy, raczej do głupców i naiwniaków. Taki jest właśnie główny bohater- nietuzinkowy, jedyny w swoim rodzaju.

Jeżeli myślicie, że będzie to romans lub choćby namiastka romantyczności, to na pewno jesteście w błędzie. To na pewno ciekawa opowieść, która nie pozwala się nudzić. Ale nie byłabym sobą gdybym nie znalazła jakiś minusów. Dla mnie cała ta podróż była troszkę monotonna, trochę za mało było w niej akcji. Pierwsza część jakoś tak milej i szybciej mi upłynęła, ta niewątpliwie mi się dłużyła. Nie zmienia to jednak faktu że opowieść jest na prawdę wciągająca i ciekawa. Bez najmniejszych oporów sięgnę po kolejną część, by przekonać się jak potoczą się dalsze losy naszego bohatera. 

Powinnam jeszcze wspomnieć o bohaterach drugoplanowych, którzy w końcu utrzymują się na dłużej i wprowadzają dużo urozmaicenia w życie naszego głównego bohatera. Podobnie jak Bobby sama nie wiem jak potoczą się jego losy i co się dalej wydarzy, a to niewątpliwie jest miłe podczas czytania. Zaskakiwana byłam w tej części i mam ogromną nadzieję, że będzie tak dalej, a autor utrzyma obecny poziom. Nie wiem gdzie leży prawda i kto naprawdę jest dobrym charakterem, a przecież w świecie demonów i aniołów nie powinnam mieć z tym problemu.  Dla mnie zasługuje ona na mocnych siedem punktów. Poniżej jeszcze tylko lista kilku podobnych pozycji i do zobaczenia następnym razem...

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : ANGELFALL Susan Ee
P O L E C A N E K O B I E T O M : "ANGELFALL. Penryn i Świat PO" Susan EE
3. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Łabędzi Śpiew" Robert Mc Cammon
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Brudne ulice nieba" Tad Williams
5. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Niebezpieczny Dar" Marcus Sakey
6. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Lepszy Świat" Marcus Sakey

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz