środa, 22 maja 2019

POGOŃ Wszystko albo nic Agnieszka Frątczak

Jestem właśnie po lekturze załączonej książki, którą postaram się wam przedstawić. Przede wszystkim uwagę moją przyciągnęła okładka. Uwielbiam szpilki więc nie mogło być inaczej by przejść obok obojętnie. I muszę wam powiedzieć że było warto. Szybko i płynnie przechodziłam między stronicami zagłębiając się w świat ambitnej pani prezes. Podobnie jak główna bohaterka, ja również wiele poświęcam pracy i momentami łapie się na tym, że jestem jak robocop. Nietrudno więc było mi się z nią utożsamić. I chyba dzięki niej otworzyły mi się oczy na inne ważne aspekty naszego życia. Nie tylko pracą żyje człowiek i nie powinna ona być naszym epicentrum. Życie ludzkie składa się z tak wielu elementów, które razem dają człowiekowi szczęście.

Zdrowie bez którego nawet najbogatszy człowiek nie da sobie rady.
Przyjaciele bez których życie człowieka nabiera odpowiednich barw.
Rodzina bez której w każdym sercu panować będzie pustka.
Miłość która stanowi główny czynnik odpowiadający za nasze szczęście i spokój. 

To tylko kilka ważnych elementów z którymi boryka się nie tylko nasza bohaterka ale i każdy z nas. Po tej lekturze nasuwa się pytanie na ile pieniądze są człowiekowi potrzebne i co za nie możemy dostać, poza rzeczami materialnymi. Czy one tak naprawdę dają nam szczęście, czy tylko sprawiają że życie jest łatwiejsze? Czy możemy się bez nich obejść?

Autorka dość fajnie opisała tzw. wycig szczurów który panuje w międzynarodowej korporacji. Tutaj nikt z nikim się nie liczy. W jednej chwili przyjaciel może stać się największym wrogiem, jeżeli ułatwi to przeskok na wyższy szczebel kadrowej drabiny. Nieszczerość, obłuda i zakłamanie króluje na korytarzach takiej firmy. Pod sztucznym uśmiechem większość ostrzy sobie pazury na potencjalną konkurencję. Dość dobitnie przekonała się właśnie o tym nasza główna bohaterka. Została poddana dość nikczemnej próbie  wyeliminowania z zajmowanego stanowiska. W jaki sposób i z jakim skutkiem, o tym same będziecie musiały przeczytać. Nie odbiorę wam tej przyjemności poznawania zarówno bohatera jak i całej histori od podszewki.

Według mnie tak po macoszemu został potraktowany wątek pani prezes z występującym w książce lekarzem. Zabrakło mi w nim iskry i bardziej otwartych wyznań uczuć. Samo zakończenie nijak się ma do relacji panujących w książce przez co osłabia to mój całościowy odbiór. Według mnie aż się on prosił o rozwinięcie. Mam nadzieję że w drugiej części autorka to poprawi i relacja ta nabierze żywszych kolorów.

Przyjemna, polska lektura obyczajowa dla szerokiego grona odbiorców. Myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Na rynku można spotkać i lepsze i gorsze pozycje osadzone w podobnym klimacie więc same musicie zdecydować czy dać jej szanse. Ja nie żałuję i chciałabym w tym miejscu podziękować wydawnictwu Novae Res za możliwość zapoznania się z nią. Życzę wam udanej lektury i liczę że dla tej znajdziecie miejsce w swojej biblioteczce... Do zobaczenia niedługo...

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "W samą porę" Katarzyna Busłowska
2. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Letnie Przesilenie" Robyn Carr
3. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Smak szczęścia" Santa Montefiore
4. P O L E C A N E K O B I E T O M : Nora Roberts "Pokusa"
5. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wszystkie chwyty dozwolone" Liz Fielding
P O L E C A N E K O B I E T O M : "Lato w Rzymie" Kate Hardy, Susanna Carr, Cathy Williams
7. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Spotkajmy się w Prowansji" Carole Mortimer, Catherine Spencer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz