niedziela, 6 stycznia 2019

OPĘTANIE Helen Hardt

Tak jak powiedziałam, tak też zrobiłam. Gdy tylko skończyłam część drugą o braciach Steel bez chwili przerwy zarzuciłam kolejną część. Czasami dobrze jest tak bez oderwania od historii podążyć dalszym śladem bohaterów. A ta historia wciąga. Talon i jego problemy z dzieciństwa sprawiły że chciałam czytać i czytać, i nie odkładać na bok.

Dużym zaskoczeniem dla mnie było założenie autorki że te trzy części opowiadają w głównej mierze historię Talona i Jade. Oczywiście dowiadujemy się sporo rzeczy o rodzeństwie Talona ale ja mylnie założyłam że każda z nich będzie opowiadać historię innego. Myślałam że zostanie rozwiązana zagadka z przeszłości, a to tak naprawdę dopiero początek góry lodowej. Autorka zapowiada teraz kolejną część pod tytułem ROZTOPIENIE która będzie początkiem historii Jonaha. I tym samym wzbudza moją ciekawość gdyż nie wiem, czy znowu trzy kolejne książki będą opowiadać historię z życia najstarszego z braci. Oczywiście nie pozostaje mi nic innego jak tylko cierpliwie czekać. A zdecydowanie będę chciała ją przeczytać.

Jeżeli chodzi o treść to oczywiście nie wzbudzę jakiejś sensacji pisząc że jest dość przewidywalna. Nawet nieszczęśliwą historię Talona da się przewidzieć. Może nie w stu procentach, ale w dziewięćdziesięciu pięciu na pewno. Czasami autorka dla rozruszania czytelnika wrzuca jakiegoś newsa, który sprawia że na historię patrzymy pod innym kątem. Tak było w przypadku tajemniczej róży która nagle wypłynęła na ostatniej stronie i wprowadziła zamieszanie... A do tego teraz musimy czekać na kolejną część, która się ukaże. A reszta historii idzie utartym szlakiem.

Talon zdobywa się na odwagę by zacząć walczyć ze swoją przeszłością i koszmarami z dzieciństwa. Postanawia otworzyć się przed bliskimi i wyznać im z czym się zmagał przez tyle lat. Nie będzie mu łatwo ale w końcu zda sobie sprawę że nie jest sam na tym świecie, a w pewien sposób bagaż jego doświadczeń niosą też inni i jest on im winien szczerość.

Jade natomiast upewni się w przekonaniu że Talon jest mężczyzną jej życia. Choć zdaje sobie sprawę że ma problemy to jednak tkwi przy nim i wspiera go na każdym kroku. Jade jako osobowość wykreowana przez autorkę jakoś zupełnie do mnie nie trafia i nie potrafię się z nią identyfikować. Ma coś w sobie irytującego.

Jestem bardzo ciekawa jak potoczą się dalsze losy braci i jak one zostaną połączone z niezakończoną historią Talona. Czy winni zostaną złapani i dlaczego ich nie ukarano kilkanaście lat temu? Mam nadzieję że autorka zaspokoi moją ciekawość i uzyskam na nie odpowiedzi.  Życzę wam miłej lektury bo mimo że lekka to ma coś w sobie, co niewątpliwe każe po nią sięgać. A w jej towarzystwie spędzimy miłe chwile. 

Chyba przy opisywaniu drugiej części wspominałam o namiętności i pożądaniu które buzują niemal z każdej strony. W tej części scen erotycznych jest mnóstwo i momentami miałam ich już przesyt. Ale cóż zawsze można je potraktować jak dobry poradnik doszkalający i wypróbować w realnym życiu :-). Z tym nastawieniem was zostawiam i do zobaczenia niedługo.

1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Mroczne pragnienia" Lisa Renee Jones
7. Sylvia Day "Dotyk Crossa"
8. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyznanie CROSSA" Sylvia Day
9.  Sara Fawkes "Na każde jego żądanie"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz