czwartek, 3 maja 2018

POŻĄDANIE Helen Hardt

Oczywiście dość często zdarza mi się kupować książkę sugerując się tylko okładką. Bardzo często okładka mówi wiele o treści, przynajmniej ukierunkowuje nas w pewien sposób. Ta mnie przyciągnęła do siebie chyba swoją pikantnością i tym bucikiem, który po przeczytaniu tak apropo nie wiem co miał sugerować.

Przeczytałam ją w ekspresowym tempie, ale to chyba tylko dlatego że nałożył się na to długi weekend. Styl autorki jest prosty, nie wyróżnia się niczym specjalnym. Dla mnie to typowe opowiadanie harlequinowe z dość mocnym wątkiem. Scen erotycznych jest tu mnogo, co na pewno was nie zaskoczy gdyż sama okładka i tytuł nam to sugerują. Ale to nie wszystko. Autorka wplotła w treść dość mocne i drastyczne sceny z dzieciństwa Talona Steela które żyją w nim i niszczą jego cały organizm. Dochodzi do tego rodzinna tajemnica której nikt nie chce zdradzić i mamy sporo niewyjaśnionych tajemnic które powoli wychodzą na światło dzienne.

Nie mogę powiedzieć, że książka ta mnie nie wciągnęła. Miała coś w sobie co kazało mi czytać dalej, choć momentami już seks między głównymi bohaterami był nużący. TAJEMNICA to było to, co przemawia za nią szkoda tylko że nie było to jakoś składniej ułożone a bohaterowie trochę bardziej realniejsi. Mam tu na myśli szczególnie główną bohaterkę Jade Roberts którą narzeczony zostawił przed ołtarzem a ona wyjeżdża do koleżanki na ranczo. Tam poznaje uroczego, tajemniczego brata przyjaciółki który sprawia że świat nabiera dla niej zupełnie innych barw. Niby z nią wszystko ok, ale z jednej strony ciągle porusza swoją zaradność i samowystarczalność a z drugiej jest na każde skinienie Talona, przecząc zupełnie swym zachowaniem. Jakoś jest ona dla mnie nie składna i nie konsekwentna.

Z drugiej strony stoi Talon Steel, nieziemsko przystojny samotnik skrzywdzony przez los. Podobnie jak Jade jest tak mało konsekwentny i pełen sprzeczności, że przez to wydaje się mało realną postacią. Urywki z przeszłości które w trakcie czytania serwuje nam autorka troszkę rozjaśniają nam obraz i sprawiają że przez pryzmat jego wcześniejszych doświadczeń jestem go w stanie zrozumieć i aż tak bardzo mnie nie irytuje.

Wielkim zaskoczeniem był dla mnie fakt, że historia Jade i Talona dopiero się rozkręca i w tej części na pewno szczęśliwego zakończenia nie będzie. Gdy obejrzałam okładkę przed rozpoczęciem czytania mylnie wywnioskowałam że saga braci Steelów polegać będzie na tym, że każda część (przecież mamy jeszcze dwie części) opowiadać będzie o innym z braci. A tu taka niespodzianka :-) Ciekawa jestem bardzo jak autorka rozwiąże dalsze kwestie braci.

Podczas czytania i teraz po skończeniu mam dziwne wrażenie deja vi. Nie wiem dlaczego ale wydaje mi się że już podobną historię czytałam, tylko nie jestem w stanie sobie przypomnieć czyją i gdzie? Męczy mnie to bardzo i jeżeli komuś się coś na sunie i przypomni to proszę o podesłanie odpowiedzi.

Nie będę zawierać wam więcej czasu i opisywać swych wątków. Jeżeli kogoś przyciągnie to zachęcam do przeczytania. To jest dość lekka lektura którą dość szybko się czyta. Na pewno nie zostanie ona klasykiem literackim ale pozycją na jeden raz jak najbardziej. Czytałam zarówno gorsze jak i lepsze pozycje w tej tematyce więc decyzja należy do was... Do zobaczenia niedługo...


1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Mroczne pragnienia" Lisa Renee Jones
7. Sylvia Day "Dotyk Crossa"
8. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyznanie CROSSA" Sylvia Day
9.  Sara Fawkes "Na każde jego żądanie"
11. Erika Leonard "Pięćdziesiąt twarzy Greya"
12. P O L E C A N E K O B I E T O M : "DRIVEN" Napędzani Pożądaniem K. Bromberg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz