wtorek, 1 maja 2018

IDEALNA DZIEWCZYNA Carrie Blake

Książka ta ujęła mnie swoją okładką i tytułem przez co długo się nie zastanawiałam nad jej kupnem. Postanowiłam też odłożyć swoją zaplanowaną książkę by w w pierwszej kolejności zapoznać się z tą. I muszę przyznać że ma ona swe plusy i minusy o których zaraz wam opowiem. 

Przede wszystkim muszę sprostować jedną nieścisłość. Na okładce z tyłu napisane jest że mamy w ręku thiller erotyczny, ale ta książka raczej zaskakująca nie była, podobnie zresztą mało w niej było niebezpieczeństwa. Raczej pokusiłabym się o określenie jej literaturą erotyczną z niewielkimi elementami thillera To byłoby bardziej prawdziwe.

Jeżeli chodzi o miłe elementy tej książki to fabuła która odbiega od typowych ostatnio wątków poruszanych w literaturze erotycznej. Oczywiście mamy tutaj piękną, biedną dziewczynę która zakochuje się w bogatym mężczyźnie. Tylko czy tak naprawdę może on mieć wszystko czego chce i ma te pieniądze? Matthew pracuje u bogatego mężczyzny który tak naprawdę pociąga za wszystkie sznurki. To on inscenizuje i decyduje jak potoczą się losy tej dwójki. To co wydaje się prawdziwe pod wieloma warstwami okazuje się zupełnie inne. 

Zupełnie nie w moim klimacie była główna bohaterka Isabela Archer. Młoda dziewczyna z małego miasteczka marząca o karierze aktorki zderza się z nowojorską rzeczywistością. By związać koniec z końcem zaczyna pracę w sklepie z materacami. Konto na Tinderze pozwala jej wcielać się w różne role a na spotkaniach randkowych obsadza siebie w roli dziewczyny idealnej dla każdego mężczyzny. Ta niewinna zabawa toczy się do momentu gdy spotyka Matthewa- diabelnie przystojnego i czarującego mężczyznę, który pracuje dla Vala Mortona, byłej gwiazdy kina i potężnego magnata nieruchomości. Role szybko się zmieniają i dziewczyna bardzo szybko też traci kontrolę nad scenariuszem stając się marionetką posłusznie biorącą udział w rozmaitych seksualnych grach i wyzwaniach, które wymyśla jej nowy partner. Momentami tak mnie irytował jej brak asertywności i własnego zdania że aż raziło to po oczach. Może dlatego że mam inny rodzaj charakteru ale Isabel na pewno nie stanie się moją ulubioną bohaterką. Rola uległej i posłusznej dziewuszki nie mieści się w moim światopoglądzie. W literaturze raczej też wolę silne jednostki kobiece.

Samo zakończenie na tyle zaciekawiło mnie że powinnam zakupić kolejną część przygód tej dwójki, ale nie czekam na to z utęsknieniem. Fajnie że autorka stworzyła trochę inny klimat i fabułę tylko ci bohaterowie porostu do mnie nie przemawiają. Myślę też że nie wszystkim przypadnie ona do gustu. Dlatego też proponuję przed zakupem przeczytać o czym książka jest, by później nie żałować. Okładka jest super ale nie tylko na niej opiera się książka. Gdybym miała ją w jakimś stopniu ocenić to dałabym jej sześć punktów. Ma ona potencjał i mam nadzieję że w kolejnej części w jakimś stopniu bohaterowie się obronią. szczególnie trzymam kciuki za Matthewa który pogubił się w swym życiu i liczę że znajdzie drogę powrotną która będzie go satysfakcjonować. Pojawił się jego drugi brat, o którym wiemy bardzo niewiele więc autorka ma bardzo duże pole do popisu.

Ja tak jak na wstępie napisałam mam do niej mieszane uczucia ale decyzja należy do was. Każdemu podoba się co innego więc może dla kogoś będzie to ulubiona pozycja literacka. Ja życzę wam z mojej strony miłej lektury i do zobaczenia za niedługo....


1. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Mroczne pragnienia" Lisa Renee Jones
2. P O L E C A N E K O B I E T O M : Sylvia Day "Płomień Crossa"
7. Sylvia Day "Dotyk Crossa"
8. P O L E C A N E K O B I E T O M : "Wyznanie CROSSA" Sylvia Day

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz